وبلاگ حرفه و فن
حرفه و فن

۱- قالب های ساختار بدن

آمینو اسیدها ، اجزاء و قالب های ساختار بدن ما می باشند . هشت آمینو اسید ضروری وجود دارد که در بدن ما ساخته نمی شود که در اجزاء گیاه آلوورا کشف گردیده است!!! نوشیدن مداوم و منظم آلوورا به شما اجازه
 

می دهد به واسطه تأمین طبیعی آمینو اسیدهای ضروری بدن سلامتی خود را حفظ نمائید . تجزیه ترکیبات آلوورا نشان می دهد که در بین گیاهان شناخته شده توسط بشر ، تنها نوع گیاهی است که آمینو اسیدهای مشابه و ضروری بدن را می سازد . فقط فکر کنید ؟ با استفاده ۲ الی ۴ اونس ( یک اونس = ۱۰۳۵/۳۱ گرم ) در روز می توانید تغییر را مشاهده کنید .


۲- ضد التهاب و عصبانیت

آلوورا دارای ۱۲ مواد اصلی می باشد ، که طی بررسی نشان داده است بدون هیچگونه عارضه ای از عصبانیت و التهاب جلوگیری می نماید ، همچنین آلوورا سبب تحّرک ماهیچه ها و صحّت کار کرد مفاصل می شود .

۳- ویتامین های موجود در آلوورا

آلوورا شامل ویتامین های A , B1 , B2 , B6 , B12 , C , E ، فولیک اسید و نیاسین می باشد . بدن انسان به سادگی نمی تواند بعضی از ویتامینها را ذخیره نماید ، بنابراین نیاز داریم در رژیم غذایی خود همواره این ویتامینها را به طور مکمل بگنجانیم . چه راهی بهتر از نوشیدن میزان مناسبی از آلوورا وجود دارد ؟

 

۴- میزان مواد معدنی

 


بعضی از مواد معدنی در آلوورا یافت شده است که شامل کلسیم ، سدیم ، آهن ، پتاسیم ، کروم ، منگنز ، مس و روی می باشند . چه انبار عظیمی از مواد معدنی!!! ما همگی می دانیم افزودن غذاهایی که دارای ویتامین و مواد معدنی طبیعی می باشند همواره توسط پزشکان توصیه می گردد . نوشیدن آلوورا یک راه طبیعی و سالم برای تأمین نیازمندی های بدن می باشد .

۵- تعمیر و مرمت کلاژن و کشیدگی پوست

آلوورا می تواند منبع غنی از مواد سازنده را به شما ارائه کند که همواره پوستی سالم و شاداب داشته باشید. هر ۲۱ الی ۲۸ روز پوست جدید جایگزین پوست قدیمی می شود. استفاده از قالب های ساختار بدن (آمینو اسیدها) کمک می نماید که پوست بتواند به طور روزانه مواد غذایی مقوی را توسط نوشیدن آلوورا جذب کند تا با اثرات پیری پوست مقابله نماید . مصرف روزانه آلوورا می تواند همان چیزی باشد که پوست شما تشنه آن است.

۶- تنظیم انرژی و وزن بدن

استفاده مداوم آلوورا ، سبب می گردد تا به طور طبیعی سیستم گوارشی شما تمیز گردد . رژیم غذایی ما شامل بسیاری از مواد می باشد که مورد نیاز بدن نیست و فقط سبب خستگی و بیحال شدن بدن می گردد ، لذا با استفاده مداوم آلوورا احساس تندرستی و سلامتی به شما دست می دهد و سطح مصرف انرژی بدن افزایش می یابد و به شما کمک می کند تا وزن بدن مناب و متعادل گردد .

۷- افزایش مصونیت بدن

آلوورا به طور طبیعی مقاومت بدن را افزایش می دهد. نظر به اینکه سیستم مقاومتی بدن همانند ساعت کارمی کند تا از بدن محافظت نماید ، آلوورا با بالا بردن طبیعی مقاومت بدن سبب می گردد مصونیت بدن به طور چشمگیری افزایش یابد. نوشیدن مداوم ۲ تا ۴ اُنس آلوورا می تواند به سیستم مقاومت بدن شما کمک نماید .

۸- کمک به سلامت گوارش

یک سیستم سالم گوارشی سبب می گردد تا مواد مغذی حاصل از غذای که صرف می کنیم به سهولت جذب جریان خون گردد. آلوورا دارای قابلیت طبیعی دفع مسمومیت می باشد.

آیا نوشیدن مداوم آلوورا می تواند حرکت موجی روده را بهبود بخشیده و جذب پروتئین را افزایش دهد و همزمان میزان باکتری هایی را که سبب تخمیر می شوند کاهش دهد؟ بله همه این کارها را به طور طبیعی انجام می دهد!!! آلوورا همچنین می تواند خود را در کمک به کاهش سوزش قلب یا معده و دیگر ناراحتی های گوارشی ثابت نماید .

۹- التیام بخش سریع

آلوورا عملکرد فیبروبلاست ها را افزایش می دهد. فیبروبلاست ها سلولهای قابل ملاحظه و ریزی می باشند که مسئولیت شکل دادن به کلاژن را عهده دار هستند. آنها همچنین کمک می نمایند تا سبب التیام سوختگی ها ، بریدگی ها ، پارگی ها ، خراش ها و سوزش های خفیف پوست گردند.

۱۰- بهداشت و سلامت دندان

آلوورا بی نهایت برای سلامتی دهان و لثه شما مفید می باشد. در قرار ملاقات بعدی که با دندانپزشک خود دارید آلوورا را همراه خود برید .

برای اطلاعت بیشتر می تونید به این سایت نگاه کنید.

http://en.wikipedia.org/wiki/Aloe_vera

برچسب:, :: :: نويسنده : قاسمی

بلدرچين وفوايد آن

بلدرچين پرنده اي پرجنب و جوش و گوشت آن بسيار لذيذ ميباشد ، از لحاظ علمي ماده اي به نام "گليکوژن"در سلولهاي ماهيچه اين پرنده وجود دارد و هرچقدر ماهيچه در طول زندگي اين پرنده فعال باشد گوشت آن لذيذتر است. به همين دليل گوشت بلدرچين از گوشت مرغ و ديگر ماکيان برتري دارد.

 

از ديگر مزاياي اين پرنده اين است که بعد از طبخ به دليل وجود سلولهاي پيچيده پيوندي در اثر پخته يا بريان شدن به هيچ وجه متلاشي نميشود و پرنده ترکيب خود را کاملاً حفظ کرده و در پذيراييها ، زيبايي و آرامش فراواني به سفره ميدهد.

 

ارزش پروتئين موجود در گوشت اين پرنده 913/24 درصد است و اين در حاليست که انواع اسيدهاي آمينه کمياب که در ساير پروتئينها يافت نميشود ، در گوشت اين پرنده به وفور وجود داشته باشد. به همين دليل در اغلب نقاط دنيا پزشکان براي افراد مسن و از کار افتاده که احتياج مبرمي به ترميم سلولهاي از دست رفته بافتهاي خود را براي حفظ و بازيابي سلامت و شادابي خود دارند، مصــــرف گوشت بلدچين را تجــــويــــز مينمايند.

 

از طرف ديگر وجود عناطر معدني کمياب و ويتامينهاي عديده در گوشت اين پرنده آن را براي امراض صعب العلاج همچون « آسم ، تشنج ، فشار خون ، ضعف اعصاب و يا در مواردي ناراحتي هاي رواني و عقب افتادگيهاي جسمي و رواني و همچنين بيخوابي همچون داروي معجزه آسا ميباشد» .

 

خواص درماني گوشت و تخم بلدرچين!

 

1- سرشار از امگا3

 

2- غني از آهن / ويتامينهاي آ ، ب ، ث / اسيدهاي آمينه و ميکرو المانها

 

3- توصيه شده براي دوران بارداري – سنين رشد

 

4- تنظيم سيکل خواب / افزايش مقاومت بدن

 

5- عاري از کلسترول مضر / مناسب براي شير خواران

 

6- تنظيم سيستم عصبي ، قلبي و گوارشي

 

7- استحکام عضلات و استخوان ها

 

8- افزايش تمايلات جنسي

 

9- دفع مواد راديو اکتيو و سرطان زا

 

10- در کشور ژاپن به عنوان بخشي از صبحانه کودکان نيز مورد استفاده قرار ميگيرد.

 

11- بدليل حجم کم تخم بلدرچين و ميزان بالاي پروتئين آن نسبت به تخم مرغ ، براي ورزشکاران بخصوص بدنسازان عزيز نيز توصيه ميشود.

 

برچسب:, :: :: نويسنده : قاسمی

 

گوشت شترمرغ با گوشت حیوانات کشتاری دیگر فرق دارد؛ از جمله این تفاوت‌ها میزان پایین چربی، ترکیب مناسب آمینو اسیدها و درصد بالای آمینواسیدهای اشباع و غیراشباع است.
ظرفیت چربی گوشت شترمرغ به طور استثنایی پایین است یعنی به میزان یک تا دو درصد و میزان بالای اسید لینولنیک آن باعث خاصیت رژیمی‌اش شده است.
گوشت شترمرغ دارای میزان زیادی آهن است و بسیار بیشتر از گوشت بوقلمون، مرغ یا گوشت گاو است.

این گوشت دارای موادمعدنی ضروری مانند روی، منیزیم و ویتامین‌های B1، B2 و نیاسین است.
به دلیل خواص رژیمی و ترکیبات شیمیایی مناسب گوشت شترمرغ، این گوشت به ورزشکاران به خصوص افرادی که دارای فعالیت طولانی‌مدت هستند (شناگران، دوچرخه‌سواران، پهلوانان، دوندگان ماراتن) و افرادی که تازه بیماری شان بهبود یافته و همچنین جوانان توصیه می‌شود.
مصرف آن برای افرادی که مبتلا به ناراحتی‌های قلبی، فشارخون بالا و در حال رژیم غذایی هستند پیشنهاد می‌شود.
با این‌که طعم و ساختار گوشت شترمرغ به گوشت گوساله شبیه است اما دو سوم چربی کمتری نسبت به آن دارد و به دلیل سطح کلسترول پایین و پروتئین و آهن بالا، گوشت این پرنده به عنوان یک جانشین رضایت‌بخش برای گوشت قرمز، خریداران زیادی را به خود جلب کرده است.
دیگر اعضای گوشت شترمرغ نیز از کیفیت بالایی برخوردارند، به خصوص جگر و قلب آن، ضمن این‌که برخی از قسمت‌های گردن آن دارای محبوبیت خاصی هستند.
گوشت شترمرغ عضلانی بوده و به راحتی از استخوان بافت رابط جدا می‌شود. اگرچه به خاطر طعم و رنگ قرمزش با گوشت گاو قابل مقایسه است، اما گوشت شترمرغ به تردی گوشت مرغ است و دارای فیبرهای ماهیچه‌ای کوتاه است.


طعم خاص وقابل تشخیص دارد و در مقایسه با انواع گوشت‌ها هضم ‌پذیر و نرم‌تر است و احتیاج به زمان پخت بالایی ندارد. همچنین به خاطر مزه خاصش احتیاجی به آماده‌سازی و افزودن ادویه‌های تند ندارد.
این گوشت ها را از برخی فروشگاه های زنجیره ای می توان خریداری نمود.

برچسب:, :: :: نويسنده : قاسمی

 

 

 

 

پوسیدگی نوعی بیماری چند عاملی و شایع‌ترین بیماری بشر است که بافت دندانی را درگیر می‌ کند. مینا سخت‌ترین نسج بدن است که پوسته خارجی تاج دندان را پوشانیده است. سطح ریشه از ماده دیگری به نام سمان پوشیده شده است که ماده آهکی کمتری دارد. لایه زیر مینا و سمان، عاج است و در زیر عاج، عصب یا مغز دندان وجود دارد.

 


از مهم ترین عوامل مؤثر بر پوسیدگی، وجود رژیم غذایی حاوی مواد پوسیدگی ‌زا، بهداشت ضعیف دهان و محرومیت از فلوراید است، هر چند تحقیقات اخیر عوامل دیگری از قبیل کیفیت و کمیت بزاق را نیز در ایجاد پوسیدگی دخیل می ‌داند.

 

به طور معمول چند ساعت پس از تمیز کردن دندان‌ها، لایه نازکی سطح دندان‌ها را می‌ پوشاند. هر چه زمان می ‌گذرد، ترکیب میکروبی موجود روی این لایه تغییر می‌ کند و باکتری‌های پوسیدگی‌ زا تکثیر می‌ شوند.

 

چنانچه فرد از موادغذایی پوسیدگی ‌زا شامل کربوهیدرات های قابل تخمیر(مانند نشاسته، بیسکوییت و...) و مواد شیرین (قند، شکر، تنقلات شیرین و...) استفاده کند، این مواد به وسیله باکتری‌های پوسیدگی ‌زای موجود در دهان تخمیر شده و اسید تولید می ‌شود. اسید حاصل، مواد معدنی مینا، عاج و سمان را حل می ‌کند و در نهایت روی دندان لکه‌های سفیدی تشکیل می ‌شود (البته هر لکه سفیدی پوسیدگی نیست و در صورت تردید باید با دندانپزشک مشورت کرد).

 

در صورتی که رژیم غذایی فرد سرشار از مواد پوسیدگی ‌زا باشد و این مواد مرتب مصرف شوند، روند پوسیدگی تسریع شده و این لکه‌های سفید به حفره تبدیل می ‌شوند که در نهایت، موجب آسیب عصب دندان و بروز درد و ناراحتی می‌ شود.

 

بنابراین یکی از راه‌های پیشگیری از پوسیدگی دندان، کنترل مصرف شیرینی‌هاست. توجه به این امر مهم است که به خصوص مواد شیرینی که حالت چسبنده دارد، در شیار‌های سطح دندان نفوذ کرده و سخت‌تر از سایر مواد غذایی، از سطوح دندانی پاک می ‌شوند.

 

لذا توصیه می شود که مصرف مواد غذایی شیرین، ترجیحاً در وعده‌های غذایی باشد و پس از مصرف دندان‌ها با مسواک و خمیر دندان حاوی فلوراید شسته شوند

برچسب:, :: :: نويسنده : قاسمی

چگونه می توان قارچ های سمی را شناخت؟

برای بازشناختن قارچ های سمی از قارچ های خوراکی به هیچ وجه نباید آن را در زیر زبان آزمایش کنیم. هر مطلبی را که برای آزمایش این قارچ ها تا به حال شنیده اید، همه را فراموش کنید. علاوه بر این، راه هایی را که برای آزمایش کردن چنین قارچ هایی تا به حال امتحان می کرده اید، همه را کنار بگذارید. زیرا شما به هیچ وجه نباید قارچی را که در جایی سبز شده است و آن را نمی شناسید بخورید و یا حتی آن را مزه مزه کنید. تنها قارچ هایی قابل اطمینان هستند که در مغازه های معتبر برای فروش در دسترس مشتری ها قرار گرفته اند.

 

درباره ی قارچ ها پندار های اشتباه آمیز بسیاری رواج دارد. بعضی ها خیال می کنند اگر قارچ های سمی را به هنگام پختن، با قاشق نقره ای به هم بزنیم، قاشق سیاه خواهد شد. ولی این موضوع کاملاً اشتباه است. این تصور نیز حقیقت ندارد که گفته اند برخی از قارچ ها به مجرد این که به آن ها دست بزنیم، به دست انسان آسیب می رسانند. پندار غلط دیگر درباره ی قارچ این است که به تصور برخی از مردم، آن دسته از قارچ ها که بالک های صورتی رنگ دارند، سالم هستند.

 

اساسا برای شناسایی قارچهای سمی از خوراکی فقط یک راه دقیق و مطمئن وجود دارد و آن هم آزمایشگاه است و فقط شناسایی جنس و گونه کافی نیست زیرا در بین قارچهای خوراکی، قارچ سمی و در بین قارچهای سمی، قارچهای خوراکی وجود دارد.

 

اما به صورت صحرایی روشهایی وجود دارد اما دقیق نیستندکه عبارتند از:

 

1)     اگر در یک آب جوش جوشانده شود بخارات حاصل از قارچ سمی، قاشق نقره ای را سیاه می کند.

 

2)     اگر قارچ سمی را در شیر خوراکی بیاندازیم شیر را می برد.

 

3)     قارچهایی که پایه آن در کیسه ای قرار دارد سمی است.

 

4)  نوعی قارچ که کلاهک آن قرمز با دانه های سیاه می باشد قارچی است بسیار سمی که قدرت آن را دانشمندان در جزء قویترین سموم قرار داده اند.( مهندس کوثری)

برچسب:, :: :: نويسنده : قاسمی

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 18 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به نام خالق هستی .به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ توسط قاسمی دبیر حرفه وفن طراحی گردیده است.اميد است همکاران، دوستان و دانش آموزان عزيز با نظرات و پيشنهادات سازنده خود،در هر چه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ مرا ياري نمايند.
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 61
بازدید کل : 574361
تعداد مطالب : 445
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1